Jak jsme si na Facebooku v šest ráno nastavovali přezdívky

|

Před pár dny se na facebooku objevila hláška, že místo ID ze změti čísel začneme používat uživatelská jména. Takže každý uživatel Facebooku bude mít jeho profil atd umístěný na stránce http://www.facebook.com/prezdivka. Ihned se toho chytla všemožná média, začala překrucovat fakta... No lidi se zbláznili, začali panikařit, že z Facebooku bude další Líbko... Prostě Češi, co dodat.

Nic takového samozřejmě nehrozilo, v uživatelském jméně jsou povoleny kromě klasických písmen a čísel jen tečka. I spekulace na Webtrhu ohledně kšeftaření se jmény různých firem a organizací byly bezpředmětné, Facebook ve svém prohlášení jasně píše, že firmám s registrovanou značkou vyhoví. Žádné prodeje přezdívky "Vodafone" nehrozí.

Jediné pravé informace o Facebook username jsou na jeho blogu:

Bohužel největší problém pro mne nastal, když jsem si přečetl, že uživatelské jméno musí mít minimálně 5 znaků. A tak jsem nemohl použít "Petr", které bych jinak mohl klidně mít. Své příjmení nechci kvůli SEO nijak podporovat, ani žádnou jeho zkratku. Nick "Sarth" taky nechci na Facebook moc tahat. Proto jsem se rozhodl pro milé slovíčko "petrik".

Před šestou jsem byl připravený, nachystaný na to, aby mi kýžené jméno nikdo nevyfoukl. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Na Facebookovské novince bylo zobrazeno okýnko, jak to asi bude vypadat, takže jsem věděl, že mám zmáčknout na - "Choose your own" - a vložit tam vlastní nick. Ten jsem už měl připravený v ctrl-c.

Když nastala osudová sekunda a registrace se spustila (a Facebook nezaznamenal vůbec žádné zpomalení), půl sekundy mi trvalo, než jsem zmáčkl na tlačítko "další" - během dvou sekund se jen zběžně podíval na nabízené možnosti, ale ani jsem si je nestačil přečíst všechny, rychle jsem klikl na další možnost, dal ctrl-v, potvrdil, znovu potvrdil - a byl jeden ze skutečně prvních, kteří své jméno měli. Cca během pěti sekund od spuštění.

Po pár minutách jsem zkoušel, jak jsou na tom ostatní jména, hlavně ta pětimístná. zatímco některá, jako "lukas", č "david", byla obsazená během pár minut, spousta jiných byla volná desítky minut. Milan, tomas, vaclav, vlada, jakub, dominik... to je jen pár, které byly volné i půl hodiny po spuštění novinky. Katka už byla zabraná, ale Petra, Alena i Jitka - ty byly volné hezky dlouho. Petra i Alena, vlastně i Milan a Jakub... to vše je volné dokonce i teď, celých 18 hodin po spuštění akce. Ti lidi jsou tak líní...

I v těch šest hodin tu nikdo z mých 100 a něco přátel nebyl online, tedy kromě Amerického fantasy spisovatele R. E. Feista, který si své jméno změnil v 6:08, napsal o tom: "Raymond E. Feist has just set his user name to . . . wait for it . . .refeist! That's a shocker." :D Feist mě fascinuje, jak často teď na Facebook píše o svým životě. Když mi bylo 14, byl pro mě legendou číslo jedna a teď se o něm každý den dozvídám, jaký milostný vede život..no sranda to sledovat :D

Pro ty, kteří si jméno ještě nenastavili:

Přidat.eu záložku

1 komentářů:

Blogger řekl(a)...

FreedomPop is Britian's first COMPLETELY FREE mobile communications provider.

Voice, text & data plans will cost you £0.00/month.